Halverwege Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van RichardvanEs - WaarBenJij.nu Halverwege Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van RichardvanEs - WaarBenJij.nu

Halverwege Vietnam

13 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Aangekomen in Nah Trang lang moeten wachten om in te checken maar uiteindelijk toch om 1 uur de kamer in tassen opgeborgen en op naar het waterpark daar. Super leuk dagje gehad daar en die avond gezellig met een grote groep uit gegaan die we ook al in Ho chi Minh tegen waren gekomen. Toen besloten met z'n allen de volgende de dag een cruise te doen met een boot. Super gezellig een groot feest op die boot. Toevallig de zelfde boot als nog een paar jongens die we in Ho chi Minh tegen waren gekomen. Hele dag lekker feest gevierd gezwommen en gesnorkeld. De dag er na was onze laatste dag in Nah Trang uiteindelijk even rond gaan lopen. 2 Duitsers tegen gekomen en daar mee alle interessanten plekken van Nah Trang gezien en de markt op gegaan. Die avond weer een nacht bus genomen naar Hoi An. Lekker 12 uur lang krap in een veel te warme bus gezeten dus van slapen is er niet veel van gekomen. Na die rot rit die 14 uur duurde ik Hoi An aangekomen. Bij ons hostel gewacht waar we hadden geboekt. Om half 2 eindelijk kunnen in checken. Komen we die kamer in. Is het vreselijk vochtig en zitten de muren het plafon het bedframe de kussens de lakens enz allemaal onder de schimmel! Onze tassen daar achter gelaten en op zoek gegaan naar een andere plek. Uiteindelijk na 1 uur een home stay gevonden. Onze tassen opgehaald die inmiddels vreselijk vochtig waren geworden en onze paspoorten terug proberen te krijgen en naar de home stay te gaan. Onwijs vriendelijke mensen en mooi schoon en ruim. Een hele verbetering dus. Die dag er na lekker op uit gegaan met de fiets. Het platte land op en naar het strand gegaan. Heerlijk 30 graden. Daarna met 2 Nederlandse jongens het oude centrum in gegaan en even een tocht over het water gedaan. Heel gezellig allemaal en die avond uit gegaan en 2 meiden uit Noorwegen ontmoet. De volgende ochtend besloten een dagje te relaxen en niks te doen. De dag er na uitgenodigd om met de hele familie van de home stay te lunchen. Wat echt een hele mooie ervaring was. Onvoorstelbaar hoe aardig die mensen waren. Maar die lunch liep zo er uit dat we te laat waren om onze bus tickets te regelen. Dus maar een privé auto geregeld om naar Hue te gaan. Bleek achteraf een hele goede keuze wat hij stopte overal om mooi foto's te maken van het uitzicht van die route. Aangekomen in Hue een hotelkamer geregeld voor de eerste nacht dus dat was wel oke. Weer een avondje uit gegaan met de Schotse jongens die we al eerder hadden ontmoet. En toen weer die meiden uit Noorwegen tegen gekomen. Hele gezellige Avond gehad.De volgende dag besloten alleen verder te reizen omdat die Canadees en Australiër sneller willen door reizen dan dat ik dat wil. Die middag uit gecheckt en in een hostel ingecheckt. Afscheid genomen van de jongens en me reis verder plannen naar the Paradise caves. In het hostel toevallig een Nederlanders meid tegen gekomen die de zelfde route doet dus weer iemand gevonden om even mee samen te reizen. Nu aan het wachten in me hostel op de bus die over een uur komt. Zo maar even een jas kopen want het regent hier nu zelfs :( en dan op naar the Paradise caves!

• 13 Februari 2014 - 09:17

Leo:

Mooie verhalen, je krijgt nu de smaak van het reizen, en het schrijven over je reis te pakken.
    hoe is het eten in Vietnam?
    Ga genieten van al de mooie dingen die je nog gaat beleven in Vietnam Laos en weer Thailand.

• 19 Februari 2014 - 10:33

Janita Kuijper-Compaan:

Vanmorgen de link van je vader gekregen. Meteen met een bakkie koffie gaan lezen. Leuk hoor, zo te lezen geniet je er volop van. Ook leuk dat je zoveel mensen onderweg ontmoet om even mee op te reizen. Dat is denk ik wel het voordeel van alleen reizen. Je hebt snel aansluiting als je er voor open staat.
    Goede reis verder, ik blijf je op deze link volgen.

• 21 Februari 2014 - 19:36

Lia:

He He eindelijk heb ik je te pakken.
    Vandaag de link van je vader gehad want ik had steeds no mach found.
    Heerlijk om te lezen dat je het naar de zin hebt wat een ervaring he.
    Ga er nog lekker van genieten en ik blijf je volgen.