Op naar Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van RichardvanEs - WaarBenJij.nu Op naar Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van RichardvanEs - WaarBenJij.nu

Op naar Vietnam

03 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Inmiddels naar Phnom Penh gegaan. Daar 2 dagen opgetrokken met 2 jongen uit Utah en daar mee samen naar s21 en the killingfields gegaan. Echt heel indrukwekkend. Zeker de audiotour bij the killingfields waar je de verhalen hoort van mensen die dat hebben overleefd. Heel heftig allemaal.
De 29e de bus gepakt naar Ho Chi Minh in de ochtend. Al enigste toerist daar in de bus dus dat was wel even wennen. Uiteindelijk bij de grens maar een klein uurtje moeten wachten dus dat ging heel snel. Dus op naar Ho Chi Minh! Daar aangekomen geen zin om achter op een scooter naar me hostel te gaan. En weer te zuinig om een taxi te nemen dus dan maar lopen. Daar had ik me toch effe wat op verkeken. 5 km lopen midden op de dag met een graadje of 30. Niet het beste om te doen. Uiteindelijk aangekomen in me hostel. Super mooi en groot. 9 verdiepingen met een mooie rooftop waar je kon eten en drinken. In me kamer aangekomen een Australiër ontmoet waar ik een paar dagen mee samen ga optrekken richting Nha Trang.
Die avond uit eten gegaan met een groep van 8. Gezellig effe rond gelopen door de stad en even kunnen wennen aan de drukte en hectiek hier. De dag er na rustig aan gedaan. Alleen wat gelopen door de stad en in de avond chinees nieuw jaar gevierd vanaf the rooftop. Super leuk feest. De dag er na ook wat rustiger aan gedaan. En af en toe effe rond gelopen en de stad een beetje verkent.
Geprobeerd een tour naar de tempel en de mekong delta proberen te boeken maar het meeste zit vol vanwegen Chinees nieuw jaar of is afgelast
Uiteindelijk we de tunnels kunnen doen die best wel interessant waren
Nu net uitgecheckt en straks de nacht bus nemen naar Nha Trang